Konferenser/seminarier > Content Strategy and Content Marketing for International Recruitment, den 15 mars 2017

Content Strategy and Content Marketing for International Recruitment, den 15 mars 2017

Sveriges universitets- och högskoleförbund inbjuder härmed till workshopen ”Content Strategy and Content Marketing for International Recruitment”. Workshopen hålls av den brittiska konsulten Tracy Playle som är strateg när det gäller innehållsmarknadsföring, kommunikation och digital marknadsföring inom högre utbildning.

Datum: 15 mars, 2017
Tid: 09.00 - 16.00
Plats:  NPQ-huset, Vivi Täckholmssalen, Stockholms universitet
Program: programmet hittar du i högerkolumnen
Anmälan: Senast den 7 mars, 2017
Språk: workshopen hålls på engelska

Workshopen arrangeras av SUHF:s Expertgrupp för internationaliseringsfrågor i samarbete med Nätverket för marknadsföring och kommunikation.

Målgrupp

Välkommen till en workshop för dig som arbetar med internationell studentrekrytering och vill lära dig mer om digital marknadsföring för högre utbildning.

Anmälan

Sista anmälningsdag (respektive avanmälan) var den 7 mars 2017, konferensanmälan är nu stängd.

Konferensavgift

Konferensavgiften är 700 kr för statliga myndigheter. För övriga är konferensavgiften 875 kr, inkl 175 kr moms. Betalningsinformation kommer att skickas via e-post efter sista anmälningsdag. Observera att anmälan är bindande och att eventuell avanmälan måste göras före sista anmälningsdag (vid senare avanmälan utgår konferensavgift).

Välkommen!

Vid frågor kontakta Nätverket för marknadsföring och kommunikation: Helene Komlos Grill, Stockholms universitet, helene.komlos.grill@su.se eller SUHF:s Expertgrupp för internationaliseringsfrågor: Per Nilsson, per.a.nilsson@umu.se

Om föreläsaren
Tracy Playle BA(Hons) MA DipCIPR MCIPR MIoD. CEO and Chief Content Strategist, Pickle Jar Communications Ltd and Utterly Content Ltd.
Tracy is a content strategist, communications and digital engagement advisor to the education and related sectors. Tracy previously worked in communications for the University of Warwick (UK). Prior to founding her first consultancy in 2007, Tracy worked as Head of Research TV, an international broadcast public relations service that raised the profile of university research on television channels around the world and online. She has worked for and with over 140 education institutions in more than 20 countries. In 2014 she became the first European digital communications specialist to be awarded a CASE Crystal Apple Teaching Award for public speaking at education advancement conferences around the world. At the time, this award had been given to only 20 people in Europe in 20 years. Tracy speaks at conferences around the world. She is regarded as a thought-leader in the higher education sector in the field of content strategy and emerging communication and marketing trends. She has delivered keynotes at conferences in North America, Europe, Asia, Africa and Australia, and contributed several chapters to published books on communications and university marketing.

Program